5 maj 2011

Önskas: Kreativitet

Här bakom dessa dörrarna började jag förra veckan. Det är lite kul att man här i Ystad bara behöver säga att "jag är bakom rosa dörren" och folk vet precis vad man menar. Är det då man pratar om att bygga och stärka varumärke? Det tycker jag nog Bergmans lyckats med:)


I måndags var jag på meditation. Jag har varit ledsen över att jag har känt kreativiteten inom mig men sedan liksom blockerat den. Jag förstod att något måste göras och fick då tipset (eller nä, det var inget tips, det var en direkt order) att meditera. Sagt och gjort, drog med mig Miss Magda (som verkligen inte behövde mycket övertalning) och anmälde mig till sommarmeditation hos goaste Helena i Vanstad.
Säger bara OH MY GOD!! Får jag inte bort blockaden av min kreativitet av detta så kan jag hälsa hem. Då är det kört.

Det var liksom så skönt att när Helena sa till oss att "gå tillbaka" tänkte jag trotsigt att "vaddå gå tillbaka? Jag vet ju inte var jag kom ifrån... nänä, jag har NOG GÅTT VILSE!" Det var liksom verkligen den känslan man hade att man ville stanna kvar där man var bland träd, stenar, älvor och rådjur.
     Vi får se hur det går. Snart går Ystads kvinnor omkring med små konstverk på sina naglar kanske. Men, tills vidare kör vi på med våra diskreta franska naglar. Men det kommer en ändring. Snart. Jag lovar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar