6 maj 2011

Idag ska jag skriva ett par rader om min kunds man. Vi kan kalla honom Carl. Carl gillar sin frus naglar när hon varit hos mig. Bara dom är låååånga... Varje gång hon sitter hos mig får hon ett sms som är riktat till mig, NÅDE Nagelpaula om hon tar ner längden för mycket!!
Idag tog vi ett foto (attans att jag inte hade min kamera) på naglarna innan jag klippt ner tipparna och skickade till Carl. Då fick vi svaret att han tyckte jag skulle ha dubbelt betalt. Tjitjing, ja tack;)
Många gånger har jag funderat på att jag ska skriva ett intyg som min kund kan ha med sig hem till Carl. Ett intyg som berättigar henne att slippa allt hushållsarbete, påklädning och dyl ang barnen och trädgårdsarbete. Undrar hur långa han vill att dom ska va nästa gång. (för jag är rädd att han efter denna gången anser att jag bör va arbetslös eftersom vi klippte ner dem rätt rejält sen för hon inte var van vid längden än)

Idag hade Kollegaemilio en kund som varit gift i 60 år med sin man. SEXTIO år. Det är länge. Väldigt länge. Om jag skulle gifta mig i år hade jag varit 94 år när jag firar diamantbröllop. Och att jag skulle gifta mig i år låter ju lika logiskt som.... min dotter frivilligt skulle städa sitt rum.

Kärlek♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar