15 maj 2011

En röd liten tråd.

I torsdags var kvinnan med dessa tassarna hos mig. Kerstin. En ursnygg kvinna i sina bästa år. Hon gick till mig i kanske 3 års tid när jag ganska nyligen satt igång i Ystad. Nu hade hon sett den lilla rosa annonsen och tyckt att det nog var dags att va lite fin om händerna igen. 
 Och ibland händer det att mina kunder får som de vill. Kerstin vill ha sina naglar korta och med mycket vitt. Det fick hon.
Vi satt och pratade om lite ditt och datt och påbörjade denna lilla röda tråd. Vi fann att vi hade en gemensam bekant i:
Jessika Borg

foto: Lars Brundin
 En sjukt gullig tjej som Kerstin känt sen Jessika var liten. (och så skulle hon visa med handen hur liten Jessika varit. "Så hääär liten..." och då funderade jag på om Jessika varit en smurf en gång i tiden.
Tre äpplen hög.)
Jag träffade Jessika första gången för ... tror det är 3 år sen. Tyckte om henne från första stund. Glad och sprallig och med en röst som får vem som helst att haja till. På ett positivt sätt alltså. Hon sjunger gudomligt. Jessika är tillsammans med:

Jörgen Johansson

Som tydligen ibland har en viss likhet med:


Nu drar han på munnen och tycker precis som jag.
Jörgen är en fantastisk människa på många sätt. Att ha så många järn i elden men ändå fungera som människa är för mig en gåta.
I första hand... eller ja, för mig är det nog i första hand eftersom det är den biten jag kan lite om, är han en en fantastisk fotograf. Gå in på hans blogg och kika på hans bilder! http://snapshotsjj.blogspot.com/
Att han sen sjunger och skapar precis sån musik som faller mig i smaken är ju inte heller helt fel. Och det är just till musiken denna tråden leder till.
Jessika och Jörgen bildar tillsammans med Niclas Brandt, Ola Hjelm, Fredrik Nilsson,Niklas Paulström och Michael Ödegården gruppen

The Dimestore Junkies

I tordags hade de sin releasefest för sin första cd "Skyline" på St Gertrud i Malmö. Och på fredagen var det då dags i Hässleholm fast i större tappning i Röda Salongen på Kulturhuset. På skivan medverkar även lite gästartister såsom Dregen♥, Mats Ronander, Mikael "Nord" Andersson, David Pulkingham, Fredrik Ohlin och Lars Paulström.
Tyvärr fick jag ju i fredags se mig om i månen efter Dregen men Lelle Lakritstroll Paulström va ju på plats istället så jag överlevde;)

Jag kan ju inte uttala mig varken om hur det lät rent tekniskt eller om någon råkade spela fel eller något sådant men i Paulas öron var det BRA. Inte bara bra, UNDERBART BRA t.o.m!! Och att det hade med killarna och tösens oehörda energi att göra är jag helt övertygad om. Jörgen är en entertainer. Men en ödmjuk sådan. Även om han säkert gillar va i centrum ger han ändå andra plats och erkännande. Dom hade kul på scenen och sådant smittar av sig. Iallafall till mig. Enda tabben Paula gjorde var ju att totalt glömma bort att inhandla plattan!! Ibland blir man bara totalt nollställd... dööhh... Men, men... det finns kanske någon som tycker jag skulle kunna förtjäna en och slänger iväg en på posten...:)

Nu följer spelningar i USA och Kanada och jag skickar alla lyckatillkramar som jag kan uppbringa till er. Är alldeles övertygad om att detta bara kan gå hur bra som helst!
Och så hoppas vi att Kerstin (ni minns min kund överst i inlägget) snart får chans att lyssna på er.
(Så knöt vi då ihop tråden med detta)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar