9 maj 2011

Lovestory♥

Fröken A hade fixat naglarna hos mig ett tag. En go och gla tjej som är ett par (hrm... jeje... allting är relativt?) år yngre än jag. Jag tänkte vid något tillfälle att, hm... skulle inte denna tjej kunna vara något för Herr A?? Herr A är en killkompis som jag känt sen vi var 16. Det var ju klart att jag ville de bådas väl och berättade först för Fröken A vilken underbar kille han var. Sen över till Herr A och sa ungefär samma sak om henne. Han fick ju gå och spana lite i butiken där hon jobbade men tyckte nog inte att jag var totalt väck i min tanke.
Resten skötte de själva. Döm om min förvåning när det en söndag ringer på min dörr hemma och Fröken A står utanför. Jag kände ju henne som kund och från butiken hon jobbade i, så det är ju klart man undrade lite. Jag kopplade nog ändå hyfsat snabbt och kollade bakom dörren och mycket riktigt, där stod Herr A och tryckte.
Vi firade med pannkakor.
Många pannkaksfester har det blivit sen dess. I 5 år har de varit ihop nu och är sambos och har världens sötaste vovve tillsammans.
Fröken A har blivit en kär vän till mig genom åren, tillika världens bästa träningskompis.

Såååå kom vi osökt in på ämnet träning.
Herr A är periodare. I träning alltså. Han kan om han vill men tappar som så många andra suget ibland.
En dag säger han till Fröken A att han och vovven ska ut i slingan och springa.
Bra Herr A, bra!
     En kort stund (ja, alldeles för kort, så snabb är ingen!) kommer han hem igen. Med en noisettebomb. Ni vet en sådan stor tub eller vad man kan säga som kioskerna har när man vill ha noisette på sin glass. En hel sån hade han köpt! Inte en liten tub med 300 gram i utan en stor jäkla KLUMP! Vad kan en sån innehålla? Ett kilo? Räcker det?
     Allt handlar om val man gör i livet. Herr A valde att hoppa över löpningen och istället inhandla en noisettebomb. Nu står han inför valet att eventuellt behöva inhandla nytt MC-ställ då det gamla av någon outgrundlig anledning krympt!

Åh, vad jag gillar lilla familjen A. (hundens namn börjar givetvis också på A) Mycket kul och mycket skratt har vi haft...
Keep on smiling godingar♥♥

Sååå... man vet aldrig vad ett besök på Paulas Place kan innebära. Maybe love for life?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar