11 maj 2011

NAILS


På Stora Nygatan 34 i Malmö hittar ni Diana och hennes Nails. Numera Nails & Co.
Diana och jag träffades -97 på vår första utbildning. Vi jobbade ihop på Triangeln innan hon stack till Grekland för att göra naglar. Och oj, va vi hade att göra på Triangeln! I samma lokal sitter idag ett gäng asiater och bygger. När jag går där förbi brukar jag mysa och tänka att "jaha, där sitter ni. Samma telefonnummer, samma ställe... men VI var där föööörst.... Det va VI som gjorde de första naglarna på Triangelns köpcentrum..."
     När Diana återvände från sitt soliga Grekland hade jag hunnit både avla av mig och skaffat egen lokal. Salongen döpte jag till Nails. Enligt ett förslag av en kund som hette Cecilia. Kort och okomplicerat. Och alla fattar vad det handlar om.
     Och där samsades vi, ungar & hungar (barn & hundar) kunder & vänner. Inte långt ifrån hade vi glassbaren Lejonet & Björnen. Perfekt.
Men Nagelpala blev Mammapala (jo, barnet kom innan salongen men jag fattade lite trögt) och kände att jag måste ha en tryggare inkomst och skaffade en anställning. Började sälja skor. Mycket trevligt det med.
Diana fick Nails och Skopala fick gästspela istället.
Därefter hamnade jag i Ystad. Diana vårdade Nails och har en superfin salong mitt i Malmö. Faktiskt bara ett stenkast från stället vi träffades på. Hon är nu återförsäljare och håller i utbildningar. Hon är grym på dekorationer och sprudlar av energi.
Det är hos henne jag hämtar inspiration. När jag är mottaglig det vill säga. Är jag inte mottaglig... ja, då märker hon det och så pratar vi om annat.
Mer om Diana och hennes salong hittar ni på http://www.nails.nu/

På fredag ska jag till henne. Jag längtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar