19 maj 2011

Målarpaula i farten...

Nagelpaula blev Lindexpaula som blev Målarpaula.... Jag tycker om att ha lite olika järn i elden. Ibland funderar jag på hur jag egentligen tänker när jag säger att jag faktiskt gillar att det är så, men nånting är det ju eftersom jag alltid återkommit till att ha det så.
Nu har jag bestämt mig för att jag bara måste kunna säga nej också och inte vara ALLA till lags.
     Så, hursomhelst var jag i butik i måndags. Den lilla underklädesbutiken mitt i Lund. Det var fönster som skulle skyltas, inventering som skulle förberedas och en chef som egentligen skulle stoppas ner i en säng för att kurera sig. Jag drog på mig målarbyxorna och fixade till väggarna i fönstret. En ren fröjd, bara rolla rakt upp o ner. Av med målarbrallorna och på med serviceleendet, tjingeling...

Så tisdag, inventering i butiken 7-10 för att sen egentligen måla utomhus (ja, inte till Lindex utan en carport i Eslöv) men vädret ville inte det utan vi skickade hem vår butikschef så jag jobbade i butiken hela dan istället. Puh... bara 11 timmar, inga problem för Nagelpala;)

Onsdag. NU ville vädret att jag skulle få va utomhus. Perfekt väder. Perfekt färg. Perfekta förutsättningar. OCH jag slapp klättra på stegar som på bilden härintill. Jag är sjukt höjdrädd. Eller va iallafall. Killarna på måleriet jag va på förra året hjälpte mig att övervinna en del av rädslan. Jag blir svettig i handflatorna bara jag tänker på höga höjder. Men vi började med en pall, jag svajade och led. Sen blev det stegar i olika höjder och till sist ställningarna.... Nä, jag ska inte skryta FÖR mycket. Oftast fick jag slippa gå högst upp, men utmanade mig själv då o då att klättra liiite högre. För det är ju så det är... "Det finns saker man måste göra, annars är man bara en liten lort" som det sas i Bröderna Lejonhjärta. I detta fallet: bemästra sina rädslor. Fake it til you make it;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar