10 oktober 2012

Höstmåndag.

Idag är en sån där dag jag menar när jag säger att en fin höstdag slår alla fina sommardagar. Kanske lite för blåsigt om man ska gå in och peta. Men det gör inget idag.

Det är en bra måndag. Jag är ledig - men det är inte det som gör den bra - jag älskar att gå till mitt jobb. Måndagsångest existerar inte här.

Det är en bra måndag för att jag känner mig lugn inombords. Lilla Fröken A visar ännu en gång bevis på sin klokhet.

Det är en bra måndag för att jag va hos Cecilia imorse. Hon lagar mig. Ni hittar henne på: www.mildamakter.com
Det är en bra måndag för jag fortsätter leva på skratten jag fick igårkväll när jag fick ett oväntat samtal. Som varade i 2 timmar. Måtte det inte dröja 1,5 år tills nästa gång vi hörs!

Idag tar jag dagen som den kommer. Blev ett besök på biblioteket....
Och kanske, kanske blir mina tavlor färdiga idag. Kanske, sa jag.
I eftermiddag hämtar jag två små fyrbenta killar som ska bo hos mig ett par veckor. Ser fram emot att med glädje bli mött i dörren varje dag när jag kommer hem. Undrar om jag kan lära dom att byta glödlampor också. Och att ha maten färdig...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar