29 oktober 2012

70 naglar senare...


Vet inte riktigt vad detta vill säga när man
får sådana här gåvor av vänner och kunder...
(berättar inte vad det fanns i påsen;))
 Klockan är 20.30. Avslutade sista kunden för en liten stund sen. Då har jag idag fixat 70 naglar....phu.... Men roligt var det! Bara gulliga kunder såklart.

Min sista kund pluggar till mäklare. Hon berättar att sen när hon pluggat färdigt är det 100 % provision som gäller när vi snackar lön.
"Men shit", säger jag, "HUNDRA procent? Kommer det inte att bli sjukt stressande? Jag menar, att inte veta vad man har i lön...!"
Anna tittar på mig och så gapskrattar vi.... för vaddå? Det är ju PRECIS så jag har det. Och alltid har haft det. Och jo, det kan va stressande i perioder. Men samtidigt gör det ju att man kanske presterar lite, lite bättre. Kanske är man lite, lite ödjukare.

Sen hade jag kunden som skulle på halloweenfest så vi planerade vad hon skulle va. Hon föreslog att hon skulle köpa en mask föreställande tjejen i Excorsisten. När hon sagt det till tonårssonen slog han bakut, "över min döda kropp att den ska finnas i huset!! Mamma, du har redan förstört min barndom, ska du ta mina tonår också och kasta in??!" Hon berättade att hon visat de här olika filmerna som cirulerar på nätet som avslutas med att ett skrikande ansikte dyker upp, för honom. Jag föreslog att hon skulle klä ut sig till Excorsist-tjejen och sen gå in och väcka pågastackarn så..... Hahaha...jag vet, jag är en elak jävel;)

Nu ska jag lämna bygget. Det tar emot lite, för det är ett himla oväder utanför...
Plockar på mig min nya gosiga jacka. (som endast tog 5 min att inhandla på
TeamSportia pga suverän service av Martina) Och så lite musik i öronen. Det blir bra.

See full size image



Sen är det ju fullmåne inatt. Så det är bara att förbereda sig för en uppesittarkväll mina kära kollegor;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar