20 oktober 2012

Ett skepp kommer lastat, med En oväntad vänskap.

Igår mötte jag upp Lilla Fröken A i Malmö. Jag hade fått biobiljetter av en kund och nu skulle vi utnyttja dessa. Jag hade kollat lite vad som visades och insåg att där va några stycken jag skulle kunna tänka mig. Så Lilla Fröken A fick välja.
"Frida sa att "En oväntad vänskap" skulle va bra." sa hon.
"Jo, det har jag också hört," sa jag, "men...jag trodde kanske inte det va en film du skulle välja i första hand. Det går en som heter "Ted" också. Det handlar om en nalle som börjar leva..." (jag vet, låter skitfjantigt men syrran sa att den är riktigt, riktigt rolig)
"Nä, jag vill se denna"
Okey. Jag ville ju också se sen så jag hämtade ut biljetter. Efter en stund hör jag: "Vilket SPRÅK är den på förresten?"
"Eh....franska. Hur så?"
"Meeh....varför va det ingen som sa det!??"
Jeje....tonåringar.....
Hon ångrade sig dock inte. Filmen va så himla bra! Ni måste se den. Den är baserad på en verklig historia. Handlar om en kille som kommer från förorten och börjar jobba som personlig assistent till en välbärgad man som råkat ut för en olycka och blivit totalförlamad. Den är rolig och fin. Man tänker till lite.
Jag har också jobbat som personlig assistent till en man som va totalförlamad. Som inte va det förrän han råkade ut för en olycka. Jag kan inte skriva om det pga tystnadsplikten men lite av den humorn som va i filmen kunde jag känna igen från "oss". Tex att jag skulle gå och hämta något och sa "Stanna här", och han svarar "jepp, jag ska inte gå nånstans...." Tycker det är fantastiskt att man kan driva lite med sig själv trots man råkat ut för vad man gjort.

När vi kom till Stortorget i Malmö sprang vi på en kompis till Lilla Fröken A och hans syster, som råkar va en kompis till mig. Det tycker jag är lite lustigt. Hur som helst, dom stod där för "Ship to Gaza". Jag har sett att hon är väldigt involverad i detta och vet ju att saker är på gång "där nere". Men när vi senare gick därifrån skämdes jag. Skämdes för att jag inte har bättre koll på världen.....
Och visst, man kanske inte kan ha koll på ALLT, och många gånger har man så mycket med sig själv men man kan iaf läsa på liiite om det serveras: www.shiptogaza.se

Nu, kära ni, ska vi ut med de inlånade fyrbenta loppelådorna. Bara 5 dagar tills deras rätta ägare kommer göra anspråk på dem. Gäller att ta tillvara på tiden...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar