30 oktober 2011

Dekorationskurs

Den 15e var vi ju på kurs i Södertälje. Det tar lite tid för mig att samla mig så pass att jag kan redogöra för det bara;)
Tågresa på ett par timmar först (kom-i-håg: man kan ta flyget till Stockholm och sen tåg ner till Södertälje, Det går förmodligen snabbare!) men, men... fram kom man ju och det va ju det som va tanken. Fredagskvällen tillbringade vi med att kolla Södertäljes utbud av affärer. Kan ju tillägga att det gick sjukt snabbt. Inget vi inte sett innan alltså.
Men sen placerade vi våra små nätta rumpor på "Ceasars". En Italiensk-Amerikansk restaurang dit ni kan styra era steg om ni skulle råka befinna er på denna plats. Vi funderade starkt på att adoptera den ena servitrisen, hon hade liksom bra koll på vad ordet "service" betyder.
(Jag kan tillägga att inga vampyrer har närmat sig oss på 2 veckor. Började med vitlöksbröd, med tzaziki. Som bekant;) är där ju vitlök i tzaziki. Sen beställer vi in deras specialhamburgare men gjorde den liiite mer speciell genom att beställa "lite" guacemole som tillbehör...) (yammi...)

På lördagen va det då kurs i 3D-dekorationer i akryl. Ingen mindre än Pepijn Borell höll i detta. (Jag blev förälskad på två röda men det har man ju inget för... Som sagt... jäkla slöseri på snygga karlar...) Han har hyfsat koll på det här med nageldekorationer:
                                           
För er som inte bygger naglar själv så fungerar det som så att man tar en tiny-viny liten akrylklump och formar t.ex. som ett litet blomblad. Sen tar man en liten klump till och gör nästa blad. När man har grunden med de olika bladen bygger man vidare och formar upp dem så de verkligen blir i 3D. Med olika färger på akrylen får man skiftningar som gör att de ser ut som små... ja, konstverk.

Jag bjuder då inte på något av det jag själv gjorde. Sååå kul ska vi inte ha det;)
Sammanfattning av dagen var att jo, det va kul att göra dessa små blommor och få reda på knepen. Men jag kommer inte tvinga er till utstående blommor på naglarna när ni kommer till mig. Det roligaste var att få träffa folk som jobbar med samma som jag gör och såklart att få inspiration överhuvudtaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar