8 december 2012

Vinterhelgen.

Underbart vinterväder ute. Sol och snö som gnistrar.
Ändå är jag i en mörk jävla bubbla. Hittar inte ut härifrån. Är så medveten om det negativa och att det bara är jag själv som ska göra något åt det. Men ibland önskar man att det kom nån som kunde putta en åt det rätta hållet. Jag har dom som försöker och det är tack vare dom som jag håller huvet ovanför vattenytan. Men ja, ni fattar....
Men att vara negativ i en blogg får man inte har jag hört. Så nu är det jag som gör ett försök. Upp från den förbannade soffan och ut i solen. En promenad och frisk luft.
Önskar bara att jag fått dela promenaden med Lilla Fröken A. Önskar så att hon varit här.....


******

Plötsligt blev det söndag också. Inte lika vackert väder. Det öser ner snö och blåser rejält. Hoppas folk har vett att stanna inne!

Kom att tänka på en fin grej.
I fredags fick jag höra om en tjej som tittat på en av mina kunders naglar och direkt gissat att det va jag som gjort dem. "För att dom va så tunna och fina"
Nu skröt jag. Men det bjuder vi på här. Det gjorde mig varm ända in i själen.

Idag har jag gjort mina solhälsningar som sig bör. Knackar med hjälp av dessa på insidan av den svarta bubblan. Det ger sig. Härinne kan man ju inte stanna för evigt. Då blir man ju mörkrädd;)

1 kommentar: