16 juli 2012

Måndag.

Min kund Eva sa något bra.
Hon gick hos mig förr. Liksom innan. Sen "slutade" ju jag. Då gick hon hos någon annan. Sen gjorde hon ett besök hos mig när jag började förra året igen för att sen hoppa in till Malmö. Jag är av den åsikten att det verkligen är kunden som väljer var hon ska gå. Väljer hon mig är jag glad, men går hon någon annanstans hänger jag inte läpp för det. Skulle inte falla mig in att inte hälsa på en fd kund för hon "valt bort" mig. Eva sa det att HON kunde tycka sånt va jobbigt ibland. Att hon kunde känna sig lite taskig på nåt sätt. Men när hon då märkte att den "bortvalde" fortsatte va trevlig (jo, jag ser det som en självklarhet men det är det tydligen inte) så blir ju steget när man vill fortsätta "himmavi" aningen kortare och lite lättare...

Jag är glad att Eva kommer till mig. Och jag är glad att mina andra kunder också kommer till mig. Tänk att ni på era händer bär med er något JAG skapat. Och att ni valt just mig. Det gör mig glad. Och tacksam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar