26 juli 2012

Dagsrapporten:)

Idag har den ena positiva händelsen avbytt den andra.
Först kommer Marie som har sin lilla valp med sig. En 9-veckors gudomlig liten skapelse. Sen kommer Kristina som va beredd att bygga 10 naglar men var sjukt tacksam när jag var ärlig och sa att jag tyckte hon hade väldigt fina naglar i sig själv och att vi bara byggde de tre som brutits. Och vanlig manikyr på resten.
*Leendet-på-kundens-läppar-när-de- går-ut-från-salongen* yey...!
Sen kom det en tjej som panikringt mig imorse. Hon hade gjort gelénaglar hon illa kvickt ville få bort. Nagelakuten ryckte in. *filafilafila* Tror hon tackade minst 20 gånger. En kram fick jag också. Jag hade räddat dagen. Ja, hela semestern faktiskt. Det är inte klokt vilka stordåd man gör på min arbetsplats!

Sista kunden är helt ny på salongen. Efter ca en halvtimmes behandling hör vi från Christins hörna: "Nu klipper jag lugg på dig"
Christins kund: "jaha, och sen när började du berätta vad du tänker göra på mig??"
Det smågruffas lite så där. Plötsligt inser jag att min kund inte vet... "Dom är systrar!!" måste jag ju berätta. Min kund, som faktiskt skruvat lite på sig, pustar ut. Det måste ju låtit helt galet!

Nåja. Min fina dag avslutas med att Micke och jag sticker ner och provar maten på Beach House. Tja, nåja.... helt ok. Jag kände mig gammal när jag konstaterade att jag tyckte trubaduren spelade för högt. Mysigt ställe. SJUKT trevlig personal:) maten ok. Men det kan bli bättre tror jag. Dom har ju bara funnits i ett år så....

Tog en liten promenad sen. Konstaterade att vi är lite malliga faktiskt. För tänk, här BOR vi. ❤