9 juni 2013

Natt mellan fredag och lördag.

Ligger på min luftmadrass och summerar dagen. 
Avslutade med Europe.
När min storasyster va tonåring va Europe hennes allra största idoler. Hon pussade Joey Tempest godnatt varje kväll. Hon fick aldrig sett dem då på 80-talet. Vi va liksom inte tjejerna som fick gå på rockkonserter för våra föräldrar. Men för ett par år sen överraskade jag henne. Europe skulle spela innan Status Que på .... Öja i Ystad. Jag vet, det låter märkligt men så va det.
Hon fick order om att va färdig ett visst klockslag då hon skulle bli upplockad i Malmö. Fick bara reda på att vi skulle va utomhus och att hon skulle komma att dyrka marken jag går på efter denna kvällen. 
Min väninna och hennes kille hämtade henne och pratade om allt utom musik i bilen. Vi käkade hemma hos mig och drack lite vin. Till tonerna av The Final Countdown lämnade vi över biljetterna. Till saken hör att syrran mådde väldigt dåligt just den perioden och att jag faktiskt gjorde en chansning. Men hon skrek rakt ut. Av glädje. Så glad hon blev. Skulle gjort vad som helst för att få återuppleva den stunden:)
Vi hade en superkväll verkligen. Vädret kunde inte varit bättre. Stämningen på topp. Och min älskade syster fick ett avbrott från den mörka bubblan hon va i.

Igår va spelningen inte lika bra. Dom spelade in en dvd tydligen så upplägget blev nog lite annorlunda mot vad det blivit annars. Mycket nya låtar, vilket förvisso är lite spännande. Men det va ju dom gamla jag ville höra:(

Innan Europe kollade vi At the Gates och Saxon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar