29 juni 2013

Att ha ett eget val.

Kände bara att jag snabbt måste skriva av mig..... Lite såhär en lördagsmorgon:)

Chattade lite med Lilla Fröken A precis. Hon var glad och på gott humör. 
"Va rädd om den känslan", sa jag.
"Ja, det är jag alltid. Brukar inte vara jag själv som förstör den utan det brukar vara alla andra", svarade hon.
"Äh, det är ju man själv som bestämmer det", sa jag.
"Nä inte om nån bara "pangpang förstör ditt humör tjalalaaaa" det e ju inte jag som bestämmer det."
Jag tänkte efter hur jag skulle svara....
"Kan ju bero lite på situationen men man har alltid ett val själv. Alltid. Man kan välja att se på en situation som så att "jaha, så tycker du/ni. Jag håller kanske inte med men det ska inte sabba mitt goda humör"
För så är det ju. Det är klart att mycket beror på ens dagsform och annat runt omkring. Det är verkligen inte alltid lätt att bara borsta av sig om någon säger nåt man blir upprörd över. Men.... Man. Har. Alltid. Ett. Val. 
Ställa sig utanför sig själv och se sin egen del i saker och ting.
Sen är det inte lätt att vara tonåring och icke-självisk. Som tonåring är man bara jag, jag, jag. Det mesta handlar om hur synd det är om en själv och det är sällan ens eget fel.
Men jag tycker Lilla Fröken A kämpar på bra. Hon förstod hur jag menade. Sen kom hon på att det regnade. Och att det förmodligen va mitt fel. Hahaha...

      ~Skyll bara inte på mig om det 
        regnar.....~ /Ior.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar