9 augusti 2012

Egna ord.

Jag sitter på tåget för att åka in och möta Lilla Fröken A i Malmö. Har längtat sönder mig efter henne. Det bästa jag har ❤

En gång frågade jag henne i telefonen: "Hur är vädret hos dig?"
"Sådär. Det är inte regn. Men inte sol heller. Det är ljusgrått."
Vädret är ljusgrått.
Tja. Kanske blir hon meterolog?

Nä, hon kommer bli författare. Med all säkerhet. Hon berättar och beskriver saker målande. När hon inte hittar ett lämpligt ord hittar hon på ett eget. Ta tex "föräldrighet". Sug på den. När ni får förklaringen är det klockrent.
Jag vet en stor författare som också hittade på egna ord. En av våra största. För inte fanns grådvärgar, vildvittror och Nangijala innan Astrid Lindgren myntade orden?
Hm....jo, jag tror på min dotter. Det förstår ni va?

Nästa Malmö Central. Nu är hon nära.
❤❤❤