28 januari 2013

Yes. Eller bara nej.

Sitter uppkrupen i soffan efter en lång dag på salongen. Tittar på 'Yes man' med Jim Carrey. Älskar den filmen. Men har sett den så ofta att jag klarar skriva här samtidigt;)
"Du säger nej till livet. Du säger nej till dig själv" säger dom. Han ska säga ja till....allt.
Jag småler. För med min nästsista kund idag pratade vi om konsten att säga.... NEJ! Haha..... För kontentan av VÅRT samtal var att om vi lärde oss att säga nej. Så sa vi JA till livet.
Det vi pratade om skilde sig avsevärt mot Jim Carreys rollfigur. Vi menade att om vi kunde ge ett ärligt 'nej, jag kan inte ta det jobbet' sa vi ju ja till att va med våra barn eller (i hennes fall) sin man.
Så va det med det.
Men för att fortsätta ämnet. Pratade med Lilla Fröken A igår. Hon hade gjort en lista. På saker hon måste hinna med innan hon kolarvippen.
-nudda Eiffeltornet (jag va medräknad)
-kolla in St Petersburg (jag va medräknad)
-bada med sjöelefanter (detta måste pappa va med på, säger hon)
-säga JA till allting en hel dag.
Hepp.
Den där dagen paxar jag gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar