2 juni 2011

Nagelsmurf. Eller kanske smurfnaglar?

Fru Carlsson va hos mig häromdagen. Åh, vad vi skrattat genom åren! Hon kånkar nuförtiden omkring på sin lilla syrgastub men är lika glad för det. "Ja, jag tar tuben på ryggen sen går jag på långpromenader med mina daghundar"
Hon är Ystads egna Ceasar. Ni vet han killen på tv som snackar med hundarna. Fru Carlsson tar hand om kvarterets hundar när matte och husse är på jobb. Och jag kan nog tänka mig att hon lär både hundarna och dess ägare ett och annat. Bra Fru Carlsson!
För många år sen när hon började hos mig och jag frågade vilken form på naglarna hon ville ha, önskade hon sig lite mandelformade naglar. Sagt och gjort, det fick hon. Efter ett tag slog det mig att hennes naglar liknade små smurfmössor. Nu är jag en människa som är duktig på att visualisera och gör det ofta. Kanske alltför ofta:) Men hursom helst kan jag ju säga att Fru Carlsson faktiskt höll med. Så nu häromdagen då hon va hos mig frågade jag inte så mycket utan sa bara "Och Fru Carlsson vill ha den vanliga smurf-formen på sina naglar förstår jag?" Vi skrattade lite igen...
Kan ni också se det eller vi ska söka för det???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar